هواداران تیم برتون و جانی دپ

سوئینی تاد "Sweeney Todd"

 

سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت (به انگلیسیSweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street) یک فیلم درام موزیکال به کارگردانی تیم برتون و محصول سال ۲۰۰۷ آمریکااست. جانی دپ و هلنا بونهام کارتر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم ششمین همکاری جانی دپ و تیم برتون است.

سوئینی تاد در اسکار هشتادم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی هنری، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای جانی دپ و همچنین نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین طراحی لباسشده‌است.

آرایشگر شیطانی خیابان فلیت

پوستر فیلم‌سینمایی سوئینی تاد
کارگردان تیم برتون
تهیه‌کننده ریچارد دی زانوک
والتر پارکز
لاری مک دانلد
جان لوگان
نویسنده استفان سندهایم
هیو ویلر
کریستوفر باند
جان لوگان
بازیگران جانی دپ
هلنا بونهام کارتر
آلن ریکمن
تیموتی اسپال
جکی کمپل بوئر
اد سندرز
جین ویزنر
لارا میشله کلی
ساشا بارون کوهن
موسیقی استفان سندهایم
جاناتان تونیک
فیلم‌برداری داریوس ولسکی
تدوین کریس لبنزون
توزیع‌کننده دریم ورکز پیکچرز (ایالات متحده)
برادران وارنر (بقیه دنیا)
مدت زمان ۱۱۷ دقیقه
کشور Flag of the United States.svg ایالات متحده ‏
Flag of the United Kingdom.svg پادشاهی متحده
زبان انگلیسی
بودجه ۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار
صفحه در وب‌گاه IMDb
صفحه در وب‌گاه All Movie

داستان

جانی دپ نقش مردی را بازی می‌کند که یک قاضی بدطینت او را از خانواده اش جدا و به جای دیگری تبعید کرده‌است. او بعد از مدتی برمی گردد و با کمک دوست قدیمی اش خانم لاوت (هلنا بونهام کارتر) سعی می‌کندد از کسانی که باعث جدایی او از همسر و فرزندش شده‌اند انتقام بگیرد.او از لاوات که یک شیرینی پز است و در طبقه پایین مغازه‌ای کار می‌کند میفهمد که همسرش«لوسی» مرده و دخترش تحت سرپرستی همان قاضی پست«تورپین» است. او مغازه آرایشگری خود را در طبقه بالای خانم لاوات باز می‌کند و به کسب و کار می‌پردازد. آنتونی همان ملوانی است که سویینی تاد را از تبعید نجات داده عاشق دختری بنام "جوآناً می‌شود.جوآنا همان دختر سوئینی تاد است که پیش قاضی است.آنتونی که تنها جای لندن فکر می‌کند مغازه تاد است از او میخواهد که جوآنا را پناه دهد. قاضی خود عاشق جوآنا می‌شود و برای سلمانی به مغازه تاد می‌رود. تاد قصد کشتن او را دارد که در همین لحظه آنتونی وارد می‌شود و کار تاد بی نتیجه میماند. سوئینی سخت خشمگین است و روان پریش می‌شود و تمام لندن را مقصر می‌داند. هر کس پایش به مغازه اومی‌رسد بی در نگ سرش را از دست می‌دهد.سر فرد مرده به داخل کورهٔ شیرینی پزی لاوت می‌رود و در آنجا تبدیل به پیراشکی می‌شود و مردم هم را می‌خورند. آنتونی میفهمد که تورپین جوآنا را در تیمارستان زندانی کرده تا او جایی نرود.او به بهانه ساخت کلاه گیسی با موهای طلایی به تیمارستان می‌رود و جوآنا را میخرد. او جوآنا را به شکل یک پسر درمی آرد و در آرایشگاه سویینی تاد می‌سپارد و او را در یک صندوق میگذارد. تورپین که فهمیده جوآنا فرار کرده به سلمانی تاد می‌رود و تاد به او پیشنهاد اصلاح می‌دهد. او اطمینان می‌دهد که جوآنابه خانه باز می‌گردد و با او ازدواج می‌کند. تورپین خوشحال می‌شود و اجازه اصلاح می‌دهد.تاد بالاخره انتقام خود را گرفت.او به زن گدایی که در خیابان فلیت میگشت نیز رحم نمی‌کند. جوآنا که همه اینها را میدیده نفس در سینه حبس می‌کند و تاد صدای او را میشنود.او که فکر می‌کند جوآنا مرد است میخواهد او را بزند که صدای جیغی میشنود.به پایین می‌رود و جوآنا فرار می‌کند.تاد لاوت را میبیند که قاضی در لحضات آخر زندگی خود به دامن او چنگ زده و مرده‌است. تاد جنازه‌ها را وارسی می‌کند و لاوت تنور را آماده می‌کند. تاد ناگهان میفهمد که گدا، زن او لوسی بوده‌است که به گدایی افتاده‌است. او بسیار عصبی می‌شود و لاوت را به داخل تنور می‌اندازد. او زن مرده خود را در آغوش می‌گیرد و میگرید.پسری که لاوت و تاد به فرزند خواندگی قبول کردند که راز قیم‌هایش برایش آشکار شده با تیغ سوئینی تاد خود تاد را می‌کشد و این فیلم تلخ با مرگ سوئینی به پایان می‌رسد.

حواشی

۱- سوئینی تاد: آرایشگر شیطان صفت خیابان فلیت بی شک تلخ ترین و سیاه ترین فیلم دوره کارگردانی برتون است. از برجسته ترین نکته‌های درام فیلم:

- ماجرای آنتونی و جوآنا که به هم نرسیدند.

- شعرهایی که در طول فیلم خوانده می‌شود روانپریشی و میزان افسردگی خواننده رابه نمایش میگذارند.

- خود زخم‌هایی که تاد در فیلم بر می‌دارد به نوبه خود درام هستند.

- خانم لاوت و عشق پنهانی او نسبت به سوئینی تاد.

۲- سوئینی تاد دقیقا عکس فیلم «ادوارد دست قیچی» می‌باشد. در آن فیلم ادوارد به شهر می‌آید و قصد دوستی با مردم را دارد.سوئینی به لندن می‌آید تا با مردم دعوا کند.

۳- به لحاظی می‌شود گفت که موفقیت فیلم سوئینی تاد به موزیک آن مدیون است.استفان سندهایم و گروه نوازندگی آنها و اجرای فوق العاده بازیگران بر فضای سرد فیلم اثر مثبت دارد. اما تماشاگران انگلیسی اعتراض کردند زیرا در تریلر تبلیغاتی فیلم موزیکال بودن فیلم تا حد زیادی مخفی شده‌است.

۶- دپ بدلیل بیماری دخترش نتوانست در فیلم بازی کند اما فیلمبرداری به سه ماه بعد موکول شد و در آخر ششمین همکاری تیم برتون و جانی دپ تکمیل شد.

5-در اصل ریشه اصلی فیلم به نمایشی موزیکال در سال ۱۸۲۹ باز میگردد.

7- کرک هانیکات منتقد هالیوود ریپورتر به خشونت جاری در فیلم اشاره می‌کند و می‌نویسد: «خون و موسیقی درکنار هم آزاردهنده هستند و کاملا برخلاف انتظارات. برتون لخته‌های خون را به صورت تماشاگرش می‌پاشد تا تماشاگر جنون و خشم سوینی را حس کند. برتون با همکاری جانی دپ، سوینی تاد را گودالی تیره و تار می‌سازد پر از خشم و نفرت که در نوع خود قابل توجه‌است. جانی دپ با بازی محکم و صدای شگفت آورش سوینی تادی برای همیشه‌است.»

بازیگران

جانی دپ (سوئینی تاد)

هلنا بونهام کارتر (خانم لاوت)

آلن ریکمن (قاضی ترپین)

تیموتی اسپل (بامفورد)

ساچا بارون کهن(پیرل)

 

نظرات شما عزیزان:

ghazal
ساعت15:07---25 خرداد 1393
سلام..توروخدا دانلود فیلم هاشم به ساده ترین صورت ممکن بذارین...هرجا میرم پیدا نمیکنم
پاسخ: به زودی آرشیوی از کل فیلم های تیم برتون در فروشگاه به همراه پشت صحنه و اماکانات دیگه برای فروش آماده میشه


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: ادوارد دست قیچی ׀ تاریخ: جمعه 2 تير 1391برچسب:تیم برتون,جانی دپ,هلنا بونهام کارتر,بیوگرافی,هلنا,کارتر,تیم برتون,جانی دپ,جانی,دپ,سوئینی تاد,فیلم,انیمیشن,آلیس در سرزمین عجایب,ملکه قرمز,ملکه,سیاره میمون ها,ماهی بزرگ,وبلاگ هواداران جانی دپ,وبلاگ هواداران تیم برتون,هواداران جانی دپ, لرد دپ,وبلاگ جانی دپ,وبلاگ تیم برتون,تولد,هری پاتر,عروس مرده,سایه های تاریک,کارگردان تیم برتون,بازیگر,Helena Bonham Carter,Tim Burton,Johnny Depp,bigraphy,تیم برتون و جانی دپ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به دنیای تیم برتون خوش آمدید

به دنیای خاص و پر رمز و راز تیم برتون خوش آمدید. در این وبلاگ جدیدترین اخبار، تصاویر و ویدئو از پادشاه دنیای فانتزی تیم برتون قرار میگیرد.


لینکهای دوستان

جستجوی مطالب